contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    התמכרות לסמים קלים

    סמים קלים הם כינוי למשפחת הסמים המופקת מצמח הקנביס והם בעלי איכויות וסגולות רפואיות. בשל כך, נוטים לבצע רומנטיזציה לסם ולהפחית ממידת הסיכון הטמונה בו. על אף הנוהג לחשוב כך, התלות בסם היא אפשרית ואף עשויה להוביל למצבי התמכרות לסמים קלים. מרכז גמילה והחלמה, מכורים מחלימים, מהווה קורת גג ומשענת תומכת עבור המכור כדי לסייע לו להחזיר את השליטה והתפקוד לידיו, וללמדו מיומנויות חלופיות להתמודדות עם החיים שאינן נתלות בסמים הקלים.

    כל מה שלא ידעתם על התמכרות לסמים קלים

    התמכרות לסמים קלים נדמית כבלתי אפשרית. כיצד סם שהינו בעל השפעה רפואית חיובית עשוי להיות כה מזיק? ובכן, הנה התשובות לשאלות הללו –

    • סמים קלים נחשבים, באופן יחסי, כמזיקים לגוף באופן מצומצם יותר ואחוזי התמותה מהם הם כמעט אפסיים. זו אחת הסיבות לדעה השגויה שלא ניתן להתמכר לסם.
    • התמכרות אינה כוללת מאפיינים פיזיים גרידא. התמכרות מתאפיינת בסבילות, בנסיגה ובשימוש קומפולסיבי. על אף שמאפייני הסבילות והנסיגה פחות באים לידי ביטוי באופן פיזי מובהק אלא יותר בפן הפיזיולוגי, השימוש הקומפולסיבי ניכר מאוד.
    • הסבילות באה לידי ביטוי במגוון התנהגויות ממכרות. בדומה למשחקי מחשב, כאשר הגיימר נאלץ להגביר את תדירות המשחקים כדי לחוש את ההקלה והאופוריה, כך גם במקרה של שימוש לרעה בסמים הקלים, המוח נוטה לפתח סבילות לשימוש ויש להגביר את המינונים. לכן, כפי שניתן להתמכר למשחקי מחשב, לקניות או לסקס, כך ניתן להתמכר לסמים הקלים ולהשפעה החיונית שלהם. המכור משווע לתחושות ההקלה והאופוריה הללו ומגביר את המינונים בסם.
    • השימוש בסמים הקלים מוביל לנזק פסיכולוגי כבד לאורך זמן – הוא מקשה על הריכוז והתפקוד היומיומיים, משבש את מנגנוני הזיכרון ואף יכול להוביל להזיות ולהתפרצות של מחלות נפשיות.
    • לא בכדי ישנו איסור על נהיגה לאחר צריכת סמים רפואיים. הם ידועים בשיבוש היכולת לקבל החלטות, את זמן התגובה, הערכת המרחקים והערנות.

    השורש לבעיה

    גם בתלות זו, השורש הוא בדרך כלל נפשי. המכור מתקשה להתמודד עם חייו ולכן מחפש אחר פתרון. הסם מהווה עבורו פתרון מהיר להקלה ו”להתמודדות”. יחד עם זאת, לא מדובר בהתמודדות מיטבית ונכונה, שכן ככל שמעגל התלות מתחזק, כך המכור נשאב יותר ויותר למעגל ההרסני המשפיע ומשבש לא רק את בריאותו אלא גם את מערכות יחסיו. התמודדות תקינה עם החיים נעשית תוך נקיטת אחריות ושליטה לידיים.

    טיפול בהתמכרות לסמים קלים

    כיום רווחת דעה בקרב האוכלוסייה כי סמים קלים אינם מזיקים ויש להפכם לחוקיים ולאגלים. סמים זה סמים ועל כל אדם הם משפיעים בצורה אחרת. כמובן יש הבדלים בצורת השימוש בסמים יש בשפה המקצועית מה שנקרא משתמש מזדמן הוא יכול לעשן ג’וינט רק אם מישהו יציע לו באירוע או חגיגה כלשהי אך הוא עצמו מעולם לא יחפש או לא ידאג שיהיה ולא יהיה בלחץ אם אין,במקרה הזה זה אכן משתמש מזדמן. אך אדם אשר מחפש לעשן או דואג לולא יהיה מה לעשן באירוע ואף משקיע מזמנו לברר אם אכן יהיה או לא יהיה, עצם המחשבה על הסמים שמטרידה אותו, הופכת אותו לאדם עם תלות בחומר כזה או אחר.במידה ואתה מזהה כי הסמים הפכו לחלק בלתי נפרד מחייך תן לכך את הדעת ופנה לגורמי מקצוע מהתחום. מכורים מחלימים מרכז גמילה וטיפול מהתמכרויות הינו מרכז לטיפול הוליסטי בכל הנוגע לטיפול רגשי התנהגותי וקוגנטיבי.

    גמילה מסמים קלים

    כאשר אתם משתמשים במריחואנה אתם צורכים סמים קלים. העובדה שמריחואנה חוקית במספר מדינות העולם, כולל למטרות רפואיות, גרמה לאנשים רבים לחשוב שהיא בטוחה. אבל מחקרים מראים ששימוש במריחואנה משפיע על הבריאות הפיזית והנפשית. אחת הבעיות היא התמכרות לסמים קלים. גמילה מסמים קלים צריכה להיות מלווה על ידי אנשי מקצוע מעולים של מרכז גמילה והעצמה- מכורים לחיים, שיכולים לספק תמיכה מלאה במהלך כל התהליך.

    מהי צריך לעבור גמילה מסמים קלים?

    גמילה מסמים קלים כמו מריחואנה היא כאשר תסמינים שליליים ספציפיים, פיזיים ונפשיים, מתרחשים כאשר מישהו שמעשן באופן קבוע מריחואנה מפסיק להשתמש בה. יש הרבה תפיסות שגויות בכל הנוגע לשימוש במריחואנה, ואחת הגדולות היא האמונה שאי אפשר להתמכר למריחואנה, שזה קל מספיק להפסיק בכל עת. זה לא נכון! ללא קשר למטרה שלשמה אתם משתמשים במריחואנה, שימוש קבוע עלול להוביל להתמכרות. למעשה, לפי מחקרים, 3 מתוך 10 אנשים שמשתמשים במריחואנה מתמכרים. תסמיני גמילה בעת גמילה מריחואנה:

    • הרצון לצרוך את הסם עוד ועוד
    • כאב רֹאשׁ
    • שינויים בתיאבון
    • שינויים במצב הרוח, כגון תחושות דיכאון מוגברות
    • עצבנות
    • חרדה
    • קשיי שינה
    • כאבי בטן
    • צמרמורת

    חווית גמילה מסמים קלים תלויה בגורמים רבים, כולל בריאותו הכללית של האדם המשתמש, התדירות ולכמה זמן השתמשו בסם.

    כמה זמן נמשכים תסמיני הגמילה?

    תסמיני הגמילה מופיעים בדרך כלל תוך שבוע עד שלושה שבועות לאחר שאדם שמשתמש במריחואנה מדי יום (או כמעט מדי יום) במשך מספר חודשים מפסיק לפתע. חלק מהאנשים עלולים לחוות תסמיני גמילה מסמים קלים משתנים שעשויים לכלול דיכאון, מצבי רוח וכאבים כרוניים. התסמינים יכולים להימשך גם מספר חודשים, מה שמעלה ת הסבירות להישנות וחזרה לשימוש בסמים קלים, במידה והגמילה לא מלווה על ידי אנשי מקצוע מומחים, אשר יכולים לספק למכור את הכלים להתמודדות מול התסמינים הללו. במקרה זה, חשוב מאוד לפנות לעזרה של מרכז גמילה והעצמה- מכורים לחיים כדי לקבל את כל הכלים להתמודדות מול תסמיני הגמילה מסמים קלים. שמרו על בריאותכם ועל בריאותם של יקיריכם! צרו קשר עם מרכז גמילה והעצמה- מכורים לחיים בזמן!

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      תהליך חשוב לשחרור מהתלות בחומרים ממכרים

      גראס, וויד, ירוק, מריחואנה, עשב, גאנג'ה, חשיש, חום, כולם שמות מוכרים לסם הנפוץ ביותר... השימוש בקנאביס...

      המשך קריאה >>
      post-image
      התחלת דרך חדשה לחיים בריאים

      בעולם המודרני שבו אנו חיים, התמכרות לתרופות מרשם הפכה לאחד מאתגרי החיים הגדולים ביותר. גמילה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      כיצד מתנהל טיפול קוגניטיבי התנהגותי?

      ניתן לסייע למכורים בעזרת טיפול חדשני הנקרא טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). למרות ש-CBT משמש לרוב...

      המשך קריאה >>
      post-image
       השפעות גופניות פיזיות ונפשיות של תהליך הגמילה מסמים: נקודת מבט מקצועית בעולם הרפואה

      התהליך של גמילה מסמים הוא תהליך מורכב שמשפיע לא רק על הגוף הפיזי, אלא גם...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מקנביס רפואי במרכז גמילה מסמים

      במרכז הגמילה מסמים, אנו מתמחים בתהליך המורכב של גמילה מקנביס רפואי. במהלך השימוש בקנביס רפואי, חשוב...

      המשך קריאה >>