contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    התמכרות לאלכוהול

    התמכרות לאלכוהול בקרב בני נוער

    הנתונים הסטטיסטיים מראים על אחוזים גבוהים של התמכרות לאלכוהול בקרב בני נוער; נתונים המתייחסים לגילאים 11-12 במהלכם בני הנוער התנסו לראשונה בצריכת אלכוהול. תמונת המצב נשמעת מופרכת והורים רבים נוטים לבטל זאת בהינף יד מתוך מחשבה ש”לילד שלי זה לא יקרה!”, אך אכן מדובר בסיטואציה מדאיגה ויש לטפל בה בהקדם. במקרה שבו אתם מזהים תסמינים המעידים על כך שהילד שלכם מפגין התמכרות לאלכוהול או שימוש לרעה בסם, חשוב שתפנו לקבלת תמיכה כדי להבין כיצד לסייע לילדכם לצאת מהסיטואציה ולמנוע את התדרדרותה של התופעה. מכון מכורים מחלימים מהווה רשת תמיכה מקצועית למכורים ולבני משפחתם.

    התמכרות לאלכוהול בקרב בני נוער – גרסת הקטינים

    גיל ההתבגרות הוא מסובך, מורכב וסוער ממילא. המתבגר נאלץ להתמודד עם השינויים הרבים אותם הוא חווה – שינויים פיזיים, שינויים פיזיולוגיים, ההיפרדות מתלות בהורים לעצמאות, לצד חיפוש, חקר וגיבוש זהות עצמית ועוד. לתוך התמונה המסועפת הזו נכנסים גם הורמונים, שינויים תדירים במצב הרוח ולחץ חברתי.

    השימוש עצמו באלכוהול מתפתח בעקבות נטייתם הטבעית של בני נוער למרדנות ועקב הניסיון להרשים את קבוצת השווים. בשל הנגישות והזמינות של הסם, בני נוער מתחילים לצרוך אלכוהול בגיל צעיר ורבים אחרים נגררים כדי למצוא חן בעיני חבריהם, כי זה “מגניב” ו”מה אתה ילד?!”. בהדרגה, השימוש לרעה בסם עשוי להוביל להתפתחותה של התמכרות לאלכוהול.

    צריכת האלכוהול מסוכנת מאוד משום שהיא מגבירה את מעשי האלימות, את ההשתתפות בפעילויות מסכנות חיים ואפילו עשויה להוביל להרעלת אלכוהול ופגיעה מינית. לצערנו הרב, בנות רבות נחשפו לפגיעה מינית בעקבות צריכה רבה של אלכוהול והתערערות החושים התקינים.

    מה אתם יכולים לעשות?

    אתם עשויים למצוא עצמכם חסרי אונים ומודאגים מאי-היכולת להגן על ילדיכם. לכן, חשוב מאוד שתספקו סביבה בונה ומכילה למתבגר או למתבגרת, כדי שגם במקרה שבו שגו, ידעו שהם יכולים לפנות אליכם. הוכח כי בני נוער בעלי תקשורת קרובה להוריהם, ייטו פחות לקחת סיכונים. אם, חלילה, אתם מזהים התנהגות קיצונית ובלתי שגרתית, חשוב שתפנו להכוונה מקצועית של מרכז גמילה מאלכוהול כדי שתדעו כיצד עליכם לסייע את ילדיכם ולכוונם לקבלת טיפול, ייעוץ או ליווי כדי שיוכלו להתגבר על התלות המזיקה.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      תהליך חשוב לשחרור מהתלות בחומרים ממכרים

      גראס, וויד, ירוק, מריחואנה, עשב, גאנג'ה, חשיש, חום, כולם שמות מוכרים לסם הנפוץ ביותר... השימוש בקנאביס...

      המשך קריאה >>
      post-image
      התחלת דרך חדשה לחיים בריאים

      בעולם המודרני שבו אנו חיים, התמכרות לתרופות מרשם הפכה לאחד מאתגרי החיים הגדולים ביותר. גמילה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      כיצד מתנהל טיפול קוגניטיבי התנהגותי?

      ניתן לסייע למכורים בעזרת טיפול חדשני הנקרא טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). למרות ש-CBT משמש לרוב...

      המשך קריאה >>
      post-image
       השפעות גופניות פיזיות ונפשיות של תהליך הגמילה מסמים: נקודת מבט מקצועית בעולם הרפואה

      התהליך של גמילה מסמים הוא תהליך מורכב שמשפיע לא רק על הגוף הפיזי, אלא גם...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מקנביס רפואי במרכז גמילה מסמים

      במרכז הגמילה מסמים, אנו מתמחים בתהליך המורכב של גמילה מקנביס רפואי. במהלך השימוש בקנביס רפואי, חשוב...

      המשך קריאה >>

      התמכרות לאלכוהול – מינון

      לא מעט אנשים אוהבים לשתות משקאות אלכוהוליים. מדובר על משקאות שמסייעים לאדם להשתחרר ולהנות. יחד עם זאת, מרבית האנשים ידעו כיצד לשתות במינון המתאים או כל פרקי זמן מתאימים ולא יפתחו תלות כלשהי במשקאות האלכוהולים. יחד עם זאת, ישנם אנשים שימצאו את עצמם שותים משקאות אלכוהוליים בתדירות גבוהה ובכמות גדולה. אותם אנשים יגלו כי הם פיתחו תלות במשקאות האלכוהוליים וכי הם אינם יכולים להפסיק לצרוך אותם. התמכרות לאלכוהול איננה דבר פשוט ויש לטפל בה בצורה הטובה ביותר.

      התמכרות לאלכוהול- מהם התסמינים?

      ישנם כמה תסמינים שיכולים להעיד על התמכרות לאלכוהול: ראשית כל, תדירות השתייה של האדם. אם אדם שותה אלכוהול רק באירועים חברתיים, במפגשים משפחתיים ועוד, הרי שזה תקין. אם הוא מוצא את עצמו שותה יתר על המידה גם בבית, כאשר הוא לבדו וגם בשעות לא שגרתיות כגון שעות הבוקר, ייתכן מאוד כי הוא מכור לאלכוהול. תסמין נוסף הוא הכחשה. לא פעם אדם מכור לאלכוהול יכחיש כי הוא מכור. גם אם קרוביו וחבריו ינסו לדבר אתו על זה, לרוב הוא יגיב בכעס ויכחיש באופן מידי את העובדה שהוא מכור. תסמין נוסף הוא שכחה. לא פעם אנשים ששותים אלכוהול בכמות גדולה שוכחים דברים. עוד תסמין הוא הסיבות לשתייה של האדם- ישנם אנשים אשר בורחים לשתייה כאשר הם נדרשים להתמודד עם מצוקות חיים שונות, ישנם אנשים שרק אלכוהול מסייע להם כי הוא מאפשר להם לברוח. במצב הזה, מדובר על התמכרות לכל דבר. גם שינוי במצבו החברתי או הפיננסי של האדם יכול להעיד על התמכרות. לא פעם אדם יפסיק לעבוד בשל ההתמכרות, ירכוש המון משקאות אלכוהוליים ויפסיק להיפגש עם חברים ובני משפחה כי יתבייש במצבו.

      כיצד מטפלים בהתמכרות לאלכוהול?

      התמכרות לאלכוהול היא דבר שדורש טיפול מדויק ומקצועי. חשוב מאוד להבין כי לרוב גמילה מאלכוהול איננה יכולה להתבצע באופן עצמאי ועל האדם לבחור מרכז גמילה שיעניק לו תמיכה רחבה בתהליך הגמילה שלו, הן בהיבט הגופני והן בהיבט הנפשי ויאפשר לו לחזור לחייו בצורה טובה ותקינה לאחר הליך הגמילה, מבלי שישוב להתמכרותו.

      טיפול בהתמכרות לאלכוהול

      התמכרות לאלכוהול איננה דבר פשוט. מדובר על צורך של אדם לשלוט כמויות רציניות ביותר של אלכוהול, כאשר הוא לא מצליח להשתלט על עצמו במהלך השתייה. לרוב מאוד קשה לאדם המכור לאלכוהול להיגמל באופן עצמאי והוא צריך טיפול והכוונה מקצועיים שיסייעו לו להיגמל ולא לשוב להתמכרות שלו. טיפול בהתמכרות לאלכוהול אפשרי כיום במרכזי גמילה שונים. אם תבחרו לעבור את הטיפול המדובר במרכז גמילה, חשוב לבחור אותו בצורה נכונה.

      מה צריך לדעת על התמכרות לאלכוהול?

      חשוב להבין כי התמכרות לאלכוהול פוגעת באופן מהותי בבריאות הפיזית והנפשית של האדם וכן ברמת התפקוד היומיומית ששלו. אדם אשר מכור לאלכוהול יתקשה להחזיק בקשרים חברתיים בחייו או במערכות יחסים שונות. הוא עלול לגרום לכך שיפטרו אותו ממקום העבודה שלו וכן, לא פעם הוא עלול להיתפס על נהיגה בשכרות ולתת על כך את הדין. גמילה מאלכוהול היא תהליך ממושך ולא קל. אדם שנגמל מאלכוהול עלול לסבול בהתחלה של התהליך מתסמיני גמילה גופניים קשים מאוד להתמודדות. מעבר לכך, גם במישור הנפשי, אדם שנגמל מאלכוהול יתמודד עם קשיים שונים. כל אלה ידרשו ליווי מקצועי וכן תמיכה בתהליך כולו וזאת בכדי לאפשר לו להצליח לשוב למסלול חייו התקין ולא לשוב לשתות שוב. כדאי מאוד לבחור טיפול בהתמכרות לאלכוהול במרכז גמילה מקצועי המציע תוכנית גמילה ספציפית לגמילה מאלכוהול.

      טיפול בהתמכרות לאלכוהול- איפה כדאי?

      מכיוון שכאמור גמילה מאלכוהול איננה דבר פשוט, הרי שבכדי שהיא תצלח, כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע לצורך ליווי ותמיכה. במרכז גמילה ניתן לקבל את התמיכה המקסימלית בתהליך גמילה הן בהיבט הגופני והן בהיבט הנפשי. חשוב לבחור במרכז גמילה מומלץ עבור טיפול בהתמכרות לאלכוהול. כדאי לבדוק טרם בוחרים במרכז גמילה איזה אנשי מקצוע עובדים בו, איזה תוכניות טיפול יש לצורך גמילה מאלכוהול, האם מדובר על מקום שנעים לשהות בו, האם הצוות אדיב ועוד. המטרה היא למצוא את המקום שיאפשר לכם את התנאים הטובים ביותר לתהליך גמילה וכן, שתקבלו בו את התמיכה המקסימלית והליווי המקצועי הטוב ביותר לצורך גמילה מאלכוהול.