contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    מידע מקיף על אלכוהול

    משחר הימים האלכוהול נמצא בסביבה של כל משפחה נורמטיבית. האלכוהול אפשר לומר (הסם) הכי נגיש שקיים היום, נמצא בכל מקום ובכל פינה. אין זה אומר כי האלכוהול הוא דבר רע אך שימוש לא פרופורציונלי מזיק ואף הורג. אלכוהוליזם היא מחלה כרונית ומורכבת מאוד מפני שלכאורה זה דבר לגיטימי בחברה של היום.

    אלכוהוליזם ודיכאון הולכים טוב ביחד. כפי שאנו מציינים כי ההתמכרות לחומרים פיזיים היא רק תוצאה של אותן בעיות רגשיות שאינן פתורות כך גם האלכוהוליזם. נהוג לומר בקרב אלכוהוליסטים “שתיתי כדי להטביע את הצרות שלי – עד שהן למדו לשחות”.

    האלכוהוליסט המצוי בדרך כל אינטליגנט ושנון מאוד, לכאורה מתפקד בכוחותיו האחרונים אך בפועל נמצא על הקרשים. אלכוהוליסטים רבים מתייחסים לסוג המשקה ולא לתוצאה הסופית, למשל “אני לא שותה שתייה חריפה זה רק בירה” כאשר ההתמכרות האמיתית היא לכוהל ולתחושה שהוא מייצר.

    אם אתה חושב לא פעם ומבטיח שתפסיק לשתות ואינך מצליח זה הזמן לייצר שינוי אמיתי בחייך. הרם טלפון ואנו נעזור לך בצורה מקצועית אמפתית ודיסקרטית להיגמל מההתמכרות לאלכוהול שאתה כל כך רוצה בה!

    שימוש לרעה באלכוהול ואלכוהוליזם

    לא תמיד קל להבחין באם הרגלי  השתייה שלך חצתה את השימוש המתון או החברתי והפכה לבעית שתיה. אבל אם אתם צורכים אלכוהול כדי להתמודד עם קשיים או כדי להימנע מההרגשה רעה , אתה בשטח שעלול להיות מסוכן. שימוש לרעה באלכוהול יכול להפוך אותך למכור. לכן חשוב להיות מודע לסימני האזהרה ולנקוט בצעדים כדי למנוע זאת. אם אתה מזהה אותם. הבנת הבעיה היא הצעד הראשון כדי להתגבר על זה.

    במאמר זה, הענינים שנדון בהם הם:

    • הבנת בעיות שתייה.
    • סימנים ותסמינים של התמכרות לאלכוהול.
    • סימנים וסימפטומים של אלכוהוליזם.
    • בעיות שתייה והכחשה.
    • השפעות של אלכוהוליזם.
    • קבלת עזרה בגלל שימוש לרעה באלכוהול.
    • כאשר יש אדם אהוב עם בעיית שתייה.

    אלכוהוליזם ואלכוהול הבנת הרקע

    אלכוהוליזם ושימוש לרעה באלכוהול הם תוצאה של גורמים רבים ביניהם , כוללים גנטיקה , המשפחה שגדלתם בה, הסביבה החברתית שלך והבריאות הרגשית שלך. כמה קבוצות גזעיות , כמו האינדיאנים באמריקה והילידים אלסקה , נמצאות בסיכון גבוה יותר מאחרים לפתח התמכרות לאלכוהול. אנשים שיש להם היסטוריה של אלכוהוליזם במשפחה או שמתקשרים באופן הדוק עם שתיינים כבדים נוטים יותר לפתח בעיות שתייה. לבסוף, מי שסובלים מבעיה בתחום בריאות נפש כגון חרדה , דיכאון, או הפרעה דו קוטבית הם גם בסיכון גבוה במיוחד , משום שאלכוהול עשוי לשמש נסיון לפתור הבעיה באופן עצמי. *

    האם יש לך בעיית שתייה? (שאלון עצמי ראשוני)

    ייתכן שיש לך בעיית שתייה אם אתה … מרגיש אשם או מתבייש על השתייה שלך.

    משקר לאחרים או מסתיר את הרגלי השתייה שלך.

    יש לך חברים או בני משפחה שמודאגים לגבי השתייה שלך.

    צריך לשתות כדי להירגע או להרגיש טוב יותר.

    ” מתוך מרה  ” או לשכוח את מה שעשה בזמן שאתה שותה .

    שותה באופן קבוע או נוהג לשתות יותר ממה שאתה מתכוון.

    * בישראל ישנם עולים וקבוצות שונות שהביאו את הרגלי השתיה מארצותיהם. כיום בני הנוער שותים גם.

    מאז השתייה היא כל כך נפוצה בתרבויות רבות וההשפעות להשתנות כל כך נרחבת מאדם לאדם , זה לא תמיד קל להבין איפה הקו בין השתייה החברתית ושתייה בעייתית. השורה התחתונה היא כיצד אלכוהול משפיע עליך. אם השתייה שלך גורמת לקשיים בחיים שלך , יש לך בעיית שתייה.

    סימנים ותסמינים של התמכרות לאלכוהול

    מומחי שימוש בסמים לעשות הבחנה בין שימוש לרעה באלכוהול ואלכוהוליזם (המכונה גם תלות באלכוהול ). בניגוד לאלכוהוליסטים, יש צרכני אלכוהול בעלי יכולת להגדיר מגבלות על השתייה שלהם. עם זאת, השימוש באלכוהול שלהם הוא עדיין הרסני ומסוכנת לעצמם או לאחרים.

    סימנים ותסמינים של שימוש באלכוהול נפוצים כוללים:

    שוב ושוב מזניח את האחריות שלך בבית, בעבודה , או בבית הספר בגלל השתייה שלך. לדוגמא, ביצוע גרוע בעבודה, נכשל שיעורים, מזניח את הילדים שלך, או דילוג על התחייבויות בגלל שאתה היה תלוי מעל.

    שימוש באלכוהול במצבים שבם זה מסוכן מבחינה פיזית , כגון שתייה ונהיגה , הפעלה מכונות בגילופין, או אלכוהול ערבוב עם תרופות מרשם בניגוד להוראותיו של הרופא.

    חוויות שליליות חוזרות כגון: בעיות משפטיות עקב השתייה שלך. לדוגמא, שהוא נעצר על הנהיגה תחת השפעת האלכוהול או להתנהגות שיכורה ופרועה.

    ממשיך לשתות למרות שהשימוש באלכוהול שלך גורם לבעיות  במערכות היחסים שלכם. להשתכר עם החברים שלך , לדוגמא, למרות שאתה יודע שאשתך תהיה מאוד נסערת , או להילחם עם המשפחה שלך, כי הם לא אוהבים איך אתה מתנהג כשאתה שותה.

    שתייה כדרך להירגע או הורדת מתח. בעיות שתייה רבות מתחילות כאשר אנשים משתמשים באלכוהול להרגעה עצמית ולהקל על לחץ, או להשתכר אחרי כל יום לחוץ, למשל, או להגיע לבקבוק בכל פעם שיש לך ויכוח עם בן הזוג או הבוס שלך.

    לא כל צרכני האלכוהול הפכו לאלכוהוליסטים במלוא מובן המילה , אבל זה גורם סיכון גדול. לפעמים אלכוהוליזם מתפתח פתאום בתגובה לשינוי מלחיץ , כגון פרידה, פרישה, או אובדן אחר. פעמים אחרות, זה מתגנב בהדרגה עד שסף הסובלנות שלך לשתיה עולה. אם אתה שותה בצורה מוגזמת או שאתה שותה בכל יום, את הסיכון לפתח אלכוהוליזם הוא גדולים יותר.

    סימנים ותסמינים של אלכוהוליזם (תלות באלכוהול)

    אלכוהוליזם הוא הצורה החמורה ביותר של בעיית שתייה . אלכוהוליזם כולל את כל התסמינים של שימוש באלכוהול , אבל זה כרוך גם אלמנט נוסף: תלות פיזית באלכוהול. אם להסתמך על אלכוהול כדי לתפקד או מרגיש מחויב פיזי לשתות , אתה אלכוהוליסט.

    סבילות  תמרור האזהרה 1 של אלכוהוליזם

    האם יש לך לשתות הרבה יותר ממה שאתה רגיל על מנת לקבל זמזם או להרגיש רגוע? האם אתה יכול לשתות יותר מאנשים אחרים בלי להשתכר? אלו הם סימנים של סבילות , אשר יכול להיות סימן אזהרה מוקדם של אלכוהוליזם סבילות משמעות הדבר היא כי , לאורך זמן, אתה צריך יותר ויותר אלכוהול כדי להרגיש את אותו האפקט .

    הנסיגה : תמרור האזהרה 2 של אלכוהוליזם

    האם אתה זקוק למשקה כדי לייצב את הרעידות בבוקר? שתייה על מנת להקל או להימנע מתסמיני גמילה היא סימן של אלכוהוליזם ודגל אדום ענק. כשאתה שותה בכבדות, הגוף שלך מתרגל לתסמיני גמילה מהאלכוהול וחוויות אם זה נלקח ממנו. אלה כוללים :

    חרדה או עצבנות, רעד, זיעה מרובה, בחילות והקאות, נדודי שנה, דכאון, נרגנות, עייפות, אובדן התיאבון, כאב ראש

    במקרים חמורים, התמכרות לאלכוהול יכולה להיות כרוכה גם בהזיות , בלבול , פרכוסים , חום, והסתה. תסמינים אלה יכולים להיות מסוכנים, ולכן שוחחו עם הרופא שלך אם אתה שתיין כבד ורוצה להפסיק .

    סימנים ותסמינים אחרים של אלכוהוליזם (תלות באלכוהול)

    איבדת את השליטה על השתייה שלך. לעתים קרובות אתה שותה יותר אלכוהול ממה שאתה רוצה, למשך זמן ארוך יותר ממה שהתכוונת , או אף אומר לעצמך שלא היית.

    אתה רוצה להפסיק לשתות , אבל אתה לא יכול. יש לך רצון עיקש לקצץ או להפסיק השימוש באלכוהול שלך, אבל המאמצים שלך להפסיק לא הצליחו.

    אתה ויתרת על פעילויות אחרות בגלל אלכוהול. אתה מבלה פחות זמן בפעילויות שהיו אמור להיות חשובות  לך (לבלות עם משפחה וחברים, ללכת לחדר הכושר , מזניח התחביבים שלך) בגלל השימוש באלכוהול שלך.

    האלכוהול לוקח הרבה מהאנרגיה והמיקוד שלך. אתה מבלה הרבה זמן לשתות , לחשוב על זה, או מתאושש מהשפעותיו. יש לך כמה, אם בכלל אינטרסים או מעורבות חברתית שאינו סובב סביב שתייה.

    אתה שותה , למרות שאתה יודע שזה גורם לבעיות. לדוגמא, אתה מכיר בכך שהשימוש באלכוהול שלך מזיק לנישואין שלך , מה שהופך גרוע יותר הדיכאון שלך , או גורם לבעיות בריאותיות , אבל אתה ממשיך לשתות בכל מקרה.

    בעיות שתייה והכחשה

    הכחשה היא אחד המכשולים הגדולים ביותר לקבלת עזרה לשימוש לרעה באלכוהול ואלכוהוליזם. הרצון לשתות הוא כל כך חזק שהמוח מוצא דרכים רבות כדי לתרץ שתייה, גם כאשר התוצאות הן ברורות. על ידי שמירה ממך להסתכל ביושר בהתנהגות שלך ואת ההשפעות השליליות שלה , הכחשה גם מחריפה את בעיות הקשורות באלכוהול בעבודה , כספים, ומערכות יחסים.

    אם יש לך בעיית שתייה , אתה יכול להכחיש את זה על ידי:

    • באופן דרסטי להמעיט כמה אתה שותה.
    • הצנעת ההשלכות השליליות של השתייה שלך.
    • מתלונן שמשפחה וחברים הם מקצינים את הבעיה.
    • מאשים את השתייה שלך או בעיות הקשורות לשתייה על אחרים.

    לדוגמא, אתה יכול להאשים את” בוס לא הוגן ‘לצרות בעבודה או’ אישה מציקה ‘לבעיות בחיי הנישואין שלך, ולא להסתכל על איך השתייה שלך תורמת  לבעיה. בעוד עבודה , מערכת יחסים, ולחצים פיננסיים היא ,תבנית כללית של הידרדרות ולהאשים אחרים עשויה להיות סימן לצרות.

    אם אתה עושה לעצמך  רציונליזציה הרגלי השתייה שלך מתחמק מהם, או מסרב לדון בנושא, לקחת רגע כדי לשקול מדוע אתה כל כך הגנתי. אם אתה באמת מאמין שאין לך בעיה , לא צריכה להיות שום סיבה שכדי לחפות על השתייה שלך או להמציא תירוצים.

    חמישה מיתוסים על אלכוהוליזם ואלכוהול

    מיתוס מס ‘1: אני יכול להפסיק לשתות בכל עת שאני רוצה

    אולי אתה יכול; יותר סביר , אתה לא יכול. כך או כך , זה רק תירוץ כדי לשמור על שתייה. האמת היא, שאתה לא רוצה להפסיק. אומר לעצמך שאתה יכול להפסיק גורם לך להרגיש בשליטה , למרות כל הראיות הסותרות ולא משנה את הנזק שהיא עושה.

    מיתוס מס ‘2: השתייה שלי היא הבעיה שלי. אני זה שסובל, ולכן אין לאף אחד הזכות להגיד לי להפסיק

    זה נכון , כי ההחלטה להפסיק לשתות תלוי בך. אבל אתה מרמה את עצמך אם אתה חושב שהשתייה שלך כואבת אף אחד אחר חוץ ממך. אלכוהוליזם משפיע על כל סובבים אותך , במיוחד האנשים הכי קרובים אליך. הבעיה שלך היא גם הבעיה שלהם.

    מיתוס מס ‘3: אני לא שותה כל יום , ולכן אני לא יכול להיות אלכוהוליסט או שאני שותה רק יין או בירה , ולכן אני לא יכול להיות אלכוהוליסט

    אלכוהוליזם אינו מוגדר על ידי מה שאתה שותה, כשאתה שותה את זה , או אפילו כמה אתה שותה. זה את ההשפעות של השתייה שלך שמגדירות את בעיה. אם השתייה שלך גורמת לבעיות בחיי הבית או בעבודה שלך, יש לך בעיית שתייה , בין אם אתה שותה ביום או רק בסופי השבוע, את הלגימות של הטקילה או להיצמד ליין, שותה שלושה בקבוקים של בירות ביום או שלושה בקבוקים של ויסקי .

    מיתוס מס ‘4 : אני לא אלכוהוליסט כי יש לי עבודה ואני עושה בסדר

    אתה לא צריך להיות חסר בית ושותה מתוך שקית נייר חומה להיות אלכוהוליסט. אלכוהוליסטים רבים מסוגלים להחזיק את מקומות עבודה, לעבור את בית ספר,  ולפרנס את משפחותיהם. חלקם אפילו יכול להצטיין. אבל רק בגלל שאתה אלכוהוליסט בתפקוד גבוה לא אומר שאתה לא שם את עצמך או לאחרים בסכנה. לאורך זמן, ההשפעות תהיה להדביק אותך .

    מיתוס מס ‘5: שתייה היא לא התמכרות “אמיתית” כמו שימוש בסמים

    אלכוהול הוא סם , האלכוהוליזם הוא מזיק כמו התמכרות לסמים. התמכרות לאלכוהול גורם לשינויים בגוף ובמוח, שימוש לרעה באלכוהול בטווח ארוך יכולה להיות השפעה הרסנית על הבריאות שלך, הקריירה שלך, ומערכות היחסים שלכם . אלכוהוליסטים זקוקים לעבור גמילה פיזית כאשר הם מפסיקים לשתות, בדיוק כמו משתמשים בסמים עושים כאשר הם לפרוש.

    השפעות על אלכוהוליזם ואלכוהול

    שימוש לרעה באלכוהול ואלכוהול יכול להשפיע על כל התחומים החיים שלך. שימוש באלכוהול לטווח ארוך יכול לגרום לסיבוכים בריאותיים חמורים , המשפיעים כמעט על כל איבר בגוף שלך , ובכלל זה המוח שלך. בעיית שתייה יכולה גם לגרום נזק ליציבות הרגשית שלך , כספים, קריירה, והיכולת שלך לבנות ולקיים יחסים מספקים. שימוש לרעה באלכוהול יכול גם להשפיע על המשפחה שלך, חברים והאנשים שאתה עובד איתו.

    ההשפעות של אלכוהוליזם ואלכוהול על האנשים שאתה אוהב

    ההשפעות של אלכוהוליזם ואלכוהול על האנשים שאתה אוהב הנזק שעלול להיות קטלני , כי שתייה כבדה גורמת לסרטן , בעיות לב, הכבד , כולל הגוף יכול להיות הרסני באותה מידה. לשתיה יש השלכות חברתיות לשתיה  אלכוהוליסטים וצרכני אלכוהול נוטים יותר להתגרש, יש להם בעיות עם אלימות במשפחה, התמודדות עם אבטלה,וחיים בעוני .

    אבל גם אם אתה מסוגל להצליח בעבודה או להחזיק את הנישואין שלך ביחד , אתה לא יכול להימלט מההשפעות כי אלכוהוליזם ואלכוהול יש במערכות היחסים האישיות שלך. בעיות שתייה גורמות למתח עצום עם האנשים הקרובים אליך.

    לעתים קרובות, בני משפחה וחברים קרובים מרגישים מחויבים לכסות על לאדם עם בעיית השתייה. אז הם לוקחים על הנטל של ניקוי מהלכלוך שאתה יוצר, משקר לך, או לעבוד יותר כדי לגמור את החודש  להעמיד פנים שהכל בסדר ומסתיר כל הפחדים והכעסים שלהם יכולה לקחת את המחיר עצום . ילדים הם רגישים במיוחד ויכולים לסבול טראומה נפשית לטווח ארוך , כאשר הורה או מטפל הוא שתיין אלכוהול כבד.

    קבלת עזרה לאכוהוליזם או אלכוהול

    אם אתה מוכן להודות שיש לך בעיית שתייה , כבר עשית את הצעד הראשון. זה לוקח כוח ואומץ להתמודד עם שימוש לרעה באלכוהול ואלכוהוליזם בראש פתוח.

    הושטת יד לתמיכה היא הצעד השני.

    בין אם אתה בוחר ללכת לגמילה , להסתמך על תוכניות לעזרה עצמית , לקבל טיפול , או לנקוט בגישת טיפול עצמית מכוון , תמיכה היא חיונית. להתאושש מהתמכרות לאלכוהול הרבה יותר קל כאשר יש לך אנשים שאתה יכול להישען עליהם לעידוד , נוחות, והדרכה. ללא תמיכה , זה קל ליפול חזרה לדפוסים ישנים כשהמצב קשה.

    המשך ההתאוששות שלך תלויה בהמשך טיפול בתחום בריאות נפש , למידת אסטרטגיות התמודדות בריאה יותר, ולקבל החלטות טובות יותר בהתמודדות עם אתגרי חיים. כדי להישאר נטול אלכוהול לטווח הארוך , אתה גם צריך להתמודד עם בעיות היסוד שהובילו להתמכרות  האלכוהוליזם או אלכוהול שלך במקום הראשון.

    בעיות אלה יכולים להיות דיכאון ,חוסר יכולת לנהל את הלחץ , טראומה לא פתורה מהילדות שלך, או בעיות של  בריאות נפש. בעיות מסוג זה עלולות להיות מובלטות יותר כאשר כבר לא משתמש באלכוהול כדי לכסות אותם. אבל אתה יהיה בעמדה בריאה סוף הסוף לטפל בהם ולבקש את העזרה שאתה צריך.

    מכר או אהוב עם בעיית אלכוהוליזם או אלכוהול

    אם מישהו שאתה אוהב יש בעיית שתייה, ייתכן שאתה נאבק עם מספר של רגשות כואבים , ובכלל בושה, פחד, כעס, ואשמה עצמית . הבעיה עלולה להיות מכרעת, כך שזה נראה יותר קל להתעלם ממנו ולהעמיד פנים שהכל בסדר.  אבל בטווח הארוך להכחיש זה יהיה יזיק יותר לך, בני משפחה אחרים,וחברים קרובים.

    מה לא לעשות?

    אל תנסה להעניש, לאיים, שוחד, או להטיף.

    אל תנסה להיות קדוש מעונה. הימנע מפניות רגשיות שעלול להגביר את הרגשות אשם והכפייה לשתות או להשתמש בסמים אחרים בלבד.

    אל תכסה או להמציא תירוצים לשתיין האלכוהול או בעיה או להגן עליהם מפני ההשלכות מציאותיות של התנהגותם.

    אל תיקח על האחריות שלהם , משאיר אותם ללא כל תחושה של חשיבות או בכבודו.

    אין להסתיר או לזרוק בקבוקים, לזרוק את התרופות , או מכסה מהם מצבים שבם האלכוהול הוא הווה.

    אל תתווכח עם האדם כאשר הם נפגעים.

    אל תנסה לשתות יחד עם שתיין בעייתי.

    מעל לכל, לא מרגיש אשם או אחראי להתנהגותו של הזולת.

    מעובד מתוך : המחלקה הלאומית למידע אלכוהול ותרופות בארצות הברית.

    התמודדות עם בעיית האלכוהול של האדם אהוב יכולה להיות רכבת הרים רגשית. זה חיוני כי לך לטפל בעצמך וקבל את התמיכה שאתה צריך. זה גם חשוב שיהיו אנשים שאתה יכול לדבר בכנות ובגילוי לב עם על מה שאתם עוברים.

    מקום טוב להתחיל בו הוא על ידי הצטרפות לקבוצה קבוצת תמיכת עמיתים חינם למשפחות התמודדות עם אלכוהוליזם. האזנה לאחרים עם אותם האתגרים יכולה להיות מקור עצום של נחמה ותמיכה. גם אתה יכול להפוך לחברות נאמנות, מטפל , או אנשים בקהילה הדתית שלך.

    אתה לא יכול להכריח מישהו שאתה אוהב להפסיק להתמכר לאלכוהול. ככל שאתה עשוי לרצות, וקשה כמו שזה הוא לצפות , אתה לא יכול לגרום למישהו להפסיק לשתות. הבחירה היא בידי .

    אל תצפו מהאדם להפסיק לשתות ולהישאר פיכחים ללא עזרה. יקירכם יזדקק לטיפול , תמיכה, ומיומנויות התמודדות חדשות כדי להתגבר על בעיית שתייה חמורה.

    החלמה היא תהליך מתמשך. שחזור הוא דרך משובשת , הדורש זמן וסבלנות. אי שתיה לא הופכת  באורח פלא להיות אדם אחר ברגע מפוכח. והבעיות שהובילו לשימוש באלכוהול במקום הראשון תצטרך להבין זאת.

    להודות שיש בעיה רצינית כואב לכל המשפחה , לא רק המשתמש באלכוהול. אבל אל תתבייש. אתה לא לבד. שימוש לרעה באלכוהול והאלכוהול משפיעה על מיליוני משפחות, מכל מעמד חברתי, גזע ותרבות. אבל יש עזרה ותמיכה זמינה גם לך ויקירכם.

    כאשר יש בגיל העשרה (נעורים) בעיית שתייה

    גילוי הילד שלך שותה יכול ליצור פחד , בלבול וכעס אצל ההורים. זה חשוב להישאר רגוע כאשר מתעמת עם הבן שלכם, ולעשות זאת רק כאשר הוא מפוכח. להסביר את החששות שלך ולהבהיר לו  שהדאגה שלך מגיעה ממקום של אהבה. חשוב שבני הנוער שלך מרגישים שאתה תומך.

    חמישה צעדים שהורים יכולים לנקוט:

    1. יש לקבוע כללים בני העשרה שלך צריכים להבין ששתיית אלכוהול מגיעה עם תוצאות ספציפיות. אבל לא להפוך את האיומים חלולים או לקבוע כללים שלא ניתן לאכוף. ודא שבן או בת זוגך יסכים לכללים, והוא מוכן לאכוף אותם.
    2. לעקוב אחר הפעילות של הילדים : דע היכן הבן\בת  שלכם הולכים  ועם מי הוא או היא מסתובבים. להסיר או לנעול את האלכוהול מהבית שלך ובאופן שיגרתי לבדוק מקומות מסתור פוטנציאליים לתרמילי אלכוהול  מתחת למיטה, בין בגדים במגירה , למשל. להסביר לבני הנוער שלך, כי  הפגיעה בפרטיות שלו הוא תוצאה של אותו או לאחר שתפס אותה באמצעות אלכוהול.
    3. לעודד אינטרסים אחרים ופעילות חברתית. לחשוף את בני עשרה שלכם לתחביבים בריאים ופעילויות, כגון ספורט קבוצתי , תנועת צופים, ומועדוני אחרי בית ספר ופעילות מתנסית.
    4. דבר עם ילדכם על נושאים שונים ונוספים . שתייה יכולה להיות התוצאה של בעיות אחרות. האם ילדכם מתקשה להשתלב? האם חל שינוי האחרון משמעותי גירושין, פיטורי הורה  , אשר גורם ללחץ?
    5. קבל עזרה מבחוץ: אתה לא צריך לעשות את זה לבד . לעתים קרובות בני נוער נוטים למרוד בהורים. אבל אם הם שומעים את אותו מידע מדמות סמכותית אחרת, הם עשויים להיות נוטים יותר להקשיב . נסה לבקש עזרה ממאמן ספורט , רופא משפחה , מטפל או יועץ.

    הצעד הבא …

    התמכרות לאלכוהול טיפול

    מצא את הטיפול המתאים לך. אפשרויות טיפול באלכוהול יעילות רבות זמינות , כוללים תוכניות גמילה . עם זאת, לעזרה מקצועית היא לא הדרך היחידה להשתפר. יש גם הרבה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור לעצמך להפסיק לשתות ולהשיג התאוששות בר קיימא .

    יש היום הרבה מידע, כולל ספרות וסרטי הדרכה  על הרגלי שתיה אלכוהוליזם ויכולות לעזרה עצמית

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      תהליך חשוב לשחרור מהתלות בחומרים ממכרים

      גראס, וויד, ירוק, מריחואנה, עשב, גאנג'ה, חשיש, חום, כולם שמות מוכרים לסם הנפוץ ביותר... השימוש בקנאביס...

      המשך קריאה >>
      post-image
      התחלת דרך חדשה לחיים בריאים

      בעולם המודרני שבו אנו חיים, התמכרות לתרופות מרשם הפכה לאחד מאתגרי החיים הגדולים ביותר. גמילה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      כיצד מתנהל טיפול קוגניטיבי התנהגותי?

      ניתן לסייע למכורים בעזרת טיפול חדשני הנקרא טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). למרות ש-CBT משמש לרוב...

      המשך קריאה >>
      post-image
       השפעות גופניות פיזיות ונפשיות של תהליך הגמילה מסמים: נקודת מבט מקצועית בעולם הרפואה

      התהליך של גמילה מסמים הוא תהליך מורכב שמשפיע לא רק על הגוף הפיזי, אלא גם...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מקנביס רפואי במרכז גמילה מסמים

      במרכז הגמילה מסמים, אנו מתמחים בתהליך המורכב של גמילה מקנביס רפואי. במהלך השימוש בקנביס רפואי, חשוב...

      המשך קריאה >>