contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    מהי התמכרות להימורים?

    מהי התמכרות להימורים? לאורך חייו, נוטה האדם לפתח הרגלים בלתי בריאים כמו תלישת שיערות או כסיסת ציפורניים. אך בעוד שהרגלים אלה אינם פוגעים באיכות הכללית של החיים, הרי שישנם הרגלים שעושים זאת בהצלחה יתרה. התמכרות להימורים היא אחת מהם, והיא נחשבת לאחת ההתמכרויות החמורות יותר המשפיעות על האדם. במדינת ישראל שבה מופעלים הגרלות ומשחקי הימורים חוקיים, נוצר פתח למתמכרים להימורים מהאוכלוסיות השונות. עמותת מכורים מחלימים פועלת על מנת לשקם את המהמרים ומציגה להם אלטרנטיבה טובה לחיים בריאים יותר בעזרת הליך גמילה מהימורים.

    מהי התמכרות להימורים וההבדל בינה לבין לבילוי גרידא?

    לא כל מי שקונה כרטיס לוטו סובל מתופעה של התמכרות להימורים. במקרים רבים ההימור הוא פעילות חברתית מהנה, מעין משחק עבור אנשים המעוניינים לנסות את מזלם ולהרוויח “כסף קל”. במקרים אלה ההימור מתבצע בשליטה מלאה על הסכום שמקדישים לפעילות ועל התדירות שבה קונים כרטיס או מסובבים רולטה.

    עם זאת, יש מצבים בהם ההימור הופך לכפייתי. מבלי שהאדם שם לב לכך, הופך ההימור לאמצעי בריחה מהמציאות ויוצר עבורו את הריגושים שהוא חיפש זמן רב. המהמר ממשיך בעיסוק הבעייתי למרות הנזקים הכלכליים שהוא מסב לעצמו ולמרות מחאתם של בני משפחתו. הוא עוסק בהימורים במשך שעות ארוכות, ללא תחושת זמן, ועסוק במחשבות על השגת כספים לצורך ההימורים הבאים. בשל כך, המהמר מסתכסך עם משפחתו ובמקרים קיצוניים אף מסתבך בעבירות פליליות.

    ההבנה היא המפתח לטיפול

    התמכרות להימורים מעוותת את חשיבתו של המהמר וגורמת לו להימנע מתמרורי האזהרה האדומים שמאותתת לו התנהגותו. כמו כן, גם במקרים שבהם המהמר מבין כי התנהגותו הבעייתית מסבה לו נזקים חברתיים וכלכליים, הוא אינו יודע כיצד לצאת מהתסבוכת. מכאן הוא ממשיך להתדרדר, משקר לסובבים אותו, מפוטר מעבודתו ומנתק קשר עם בני משפחתו. בשלב הזה המהמר בטוח שהוא לבד בעולם וכי אין מי שיבין אותו ויתמוך בו.

    מרכז גמילה מהימורים מקצועי נועד לתמוך במהמר הכבד ולהוכיח לו שיש תקווה. הוא מעניק לו טיפול קבוצתי ואישי שנועד להכין אותו לקראת החזרה לחיים נורמטיביים. במרכז הגמילה, מנותק המהמר כליל מאמצעי ההימורים והוא יכול לפתוח דף חדש ולהתקדם לקראת ההצלחה הפרטית שלו.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      גמילה מהתמכרויות באווירה משפחתית

      תהליך גמילה איננו תהליך קל. מדובר בתהליך אשר יכול לגרום לאנשים לחששות רבים. כאשר מדובר...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מTHC במרכז גמילה

      במרכז גמילה, אנו מתמחים בתהליך הגמילה מחומרים ממכרים ובמיוחד גמילה מTHC, הרעיון והטרה המרכזית שלנו...

      המשך קריאה >>
      post-image
      מגוון שיטות ותוכניות לסיוע בתהליך הגמילה

      מאת: ד"ר אלכסיי יפרמנקוב במאמר זה , נרצה להציג לכם את הדרך הנכונה למצב של גמילה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      טיפול קוגניטיבי בקרב מבוגרים

      צורת טיפול שצוברת פופולאריות היא טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים (CBT) המבוסס על הרעיון שבעיות נפשיות...

      המשך קריאה >>
      post-image
      הדרך אל חיים חדשים וחופשיים מכל תלות

      טינה, קריסטל מת', ספיד ועוד שמות נוספים הוא מתאמפטמין - ממריץ, כלומר סם מעורר פסיכואקטיבי....

      המשך קריאה >>