contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    איך בוחרים מרכז גמילה מסמים?

    אחד הצעדים הקשים ביותר בתהליך הגמילה הוא ההתוודעות המלאה לבעיה, ההכרה בה ולקיחת האחריות עליה. מסע הגמילה הוא מסועף ומורכב, והמכור אינו חייב להתמודד עמו לבדו. איך בוחרים מרכז גמילה מסמים? מכורים מחלימים הוא הבחירה הנכונה. מדובר במרכז גמילה מסמים ומהתמכרויות אחרות המנוהל בידי מר צור רפאל, מכור נקי, שההיסטוריה האישית שלו הובילה לשליחות המשמעותית כלפי מכורים אחרים. מרכז הגמילה מהווה טריטוריה בטוחה, מקצועית, דיקסרטית ומהימנה כלפי כל מכור שמעוניין לצאת לדרך חדשה.

    איך בוחרים מרכז גמילה מסמים? נציג את הדרכים

    גמילה מסמים, בדומה לכל התמכרות אחרת, היא קשה ומסועפת. מקורן של מרבית ההתמכרויות הוא נפשי – המכור מאבד שליטה על חייו, נמצא במצוקה ומחפש אחר פתרון לרגיעה ולהקלה. כאמור, השימוש הראשוני בהדרגה הולך ומתעצם לתלות הרסנית ומזיקה המשבשת את כל שגרת חייו ומערכות יחסיו. לכן, ההתמודדות עם הגמילה היא קשה אך הכרחית. כדי לבצעה כראוי יש לבחור כראוי מרכז גמילה מסמים. נבדוק, כעת, מספר קריטריונים שחשוב לקחת בחשבון –

    • צוות רב מערכתי – תהליך ההתמכרות לסמים והגמילה הם בעלי תופעות לוואי קשות בכל תחומי החיים – נפשי, פיזיולוגי, פסיכו-סוציאלי ועוד. לכן, כדי לספק את התמיכה והריפוי בכל אחד מהתחומים הללו, חשוב מאוד שצוות המטפלים במרכז הגמילה יהיה מגוון ורב מערכתי – פסיכיאטר, פסיכולוג, מטפל, עו”ס, מדריך שיקומי ועוד.
    • תכנית שיקומית מותאמת באופן אישי – חשוב מאוד להתאים את התכנית הטיפולית באופן אישי לכל נגמל ונגמל.
    • מקצועיות וניסיון – חשוב מאוד לכלול בצוות המקצועי אנשי מקצוע המתמחים בטיפול בהתמכרויות לצד מדריכים שיקומיים שצלחו את מסע הגמילה על בשרם. ליווי הנגמלים על ידי מכורים נקיים מהווה מעגל סיוע מספק – הנגמל נתמך ומלווה בידי המכור הנקי שכאמור משתמש בניסיונו האישי כדי לסייע ולהראות כי אכן קיימת דרך אחרת והיא בהחלט אפשרית. ואילו המכור הנקי אשר שואב סיפוק מהסיוע לאחרים.

    ליווי מתמשך

    מרכזי גמילה רבים מלווים את הנגמל למשך פרק זמן ארוך. מומלץ לבחור במרכז גמילה שיעקוב אחר המכור, יסייע לו להשתלב בחזרה בקהילה ובעבודה וילווה אותו לאורך כל הדרך עד לשובו לחיים תקינים ונורמטיביים. קבוצת התמיכה במרכזי הגמילה מהווה אמצעי מחזק חשוב מאוד לתהליך הגמילה. רבות מקבוצות התמיכה מבוססות על גמילה בשיטת שנים עשר הצעדים אשר הוכחה כיעילה מאוד לגמילה מוצלחת.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      מרכז גמילה פרטי בבית שמש: הכח שבהתמדה

      הידע ככלי לגמילה גמילה מסמים, אלכוהול, והימורים היא תהליך מורכב הדורש ידע מקצועי והתמדה רבה. מבנה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      פתרון איך להיגמל מנייס גאי

      אומנם כולנו מכירים את המושג "נייס גאי" וכולנו יודעים שמדובר על סם, אך מי שלא...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מהתמכרויות באווירה משפחתית

      תהליך גמילה איננו תהליך קל. מדובר בתהליך אשר יכול לגרום לאנשים לחששות רבים. כאשר מדובר...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מTHC במרכז גמילה

      במרכז גמילה, אנו מתמחים בתהליך הגמילה מחומרים ממכרים ובמיוחד גמילה מTHC, הרעיון והטרה המרכזית שלנו...

      המשך קריאה >>
      post-image
      מגוון שיטות ותוכניות לסיוע בתהליך הגמילה

      מאת: ד"ר אלכסיי יפרמנקוב במאמר זה , נרצה להציג לכם את הדרך הנכונה למצב של גמילה...

      המשך קריאה >>